Hej!SelectedIndexChange triggas inte
Jag hoppas det finns någon vänlig själ där ute som kan hjälpa mig.
Jag har 3 st DropDownLists som alla fyll med värden från olika tabeller beroende på valen.
I ListaBolag och ListaArtal är AutoPostBack satt till True, i övrigt är allt default.
Alla controller fylls med korrekta värden och ListaBolag och ListaAO fungerar när man väljer något från dem men när man försöker välja något från ListaArtal så blir det alltid den översta i listan som väljs och SelectedIndexChange triggas inte.
Varför??
Protected Sub Page_Load(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Me.Load
If (Not Me.IsPostBack) Then
'Hämta bolagen
ListaBolag.DataTextField = "CompanyName"
ListaBolag.DataValueField = "CompanyID"
ListaBolag.DataSource = rapporter.BolagDS("SELECT CompanyID, CompanyCode, CompanyName FROM ScaCompanies WHERE (CompanyID <> 1) ORDER BY CompanyCode")
ListaBolag.DataBind()
'Hämta årtal för valt bolag
HamtaArtal()
'Hämta affärsområden för valt bolag och år
HamtaAO()
End If
End Sub
Protected Sub HamtaAO()
'Hämta affärsområden
If ListaBolag.SelectedValue = "2" Then
Dim Y As String = ListaArtal.Items(ListaArtal.SelectedIndex).Text.Substring(2, 2)
Dim cCode As String = rapporter.BolagsKodDS(ListaBolag.SelectedValue)
ListaAO.DataTextField = "GL03003"
ListaAO.DataValueField = "GL03002"
ListaAO.DataSource = rapporter.AffoDS(cCode, Y)
ListaAO.DataBind()
Else
ListaAO.DataSource = ""
ListaAO.DataBind()
End If
End Sub
Protected Sub HamtaArtal()
Dim cID As String = ListaBolag.SelectedValue
ListaArtal.DataTextField = "Year"
ListaArtal.DataValueField = "CompanyID"
ListaArtal.DataSource = rapporter.YearDS("SELECT CompanyID, [Year] FROM ScaCompanyYear WHERE (CompanyID = " & cID & ") ORDER BY Year")
ListaArtal.DataBind()
End Sub
Protected Sub ListaBolag_SelectedIndexChanged(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles ListaBolag.SelectedIndexChanged
HamtaArtal()
'Hämta affärsområden för valt bolag och år
HamtaAO()
End Sub
Protected Sub ListaAO_SelectedIndexChanged(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles ListaAO.SelectedIndexChanged
End Sub
Protected Sub ListaArtal_SelectedIndexChanged(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles ListaArtal.SelectedIndexChanged
HamtaAO()
End Sub