Jag har en tableadapter som använder sig av två stored procedures för att hämta värden samt ta bort rader från en tabell. Jag har provat att köra store procedure samt att göra preview på metoden i tableadaptern, båda visar korrekt data. När jag sedan koppllar en objectdatasource till min tableadapter och en gridview till obj.data.src. för att visa informationen så visas allt korrekt FÖRUTOM kolumnen innehållande datumet. Gridview visar fel datum
Exempel:
När jag kör applikationen så om rätt datum är 2007-08-22 så visas 2007-08-01 och 2007-09-04 blir 2007-09-1, det är alltså alltid första dagen i månaden som visas i min gridview. Alla andra kolumner har korrekta värden.
Här är min stored procedure som hämtar värdena:
ALTER PROCEDURE dbo.SelectTests
(
@teacherID varchar(3)
)
AS
SET NOCOUNT ON;
SELECT id, subject, class, testDate, am_pm, teacher,
(SELECT subject
FROM tblSubject
WHERE (id = tblTest.subject)) AS SubjectName,
(SELECT klass
FROM tblClass
WHERE (id = tblTest.class)) AS ClassName
FROM tblTest
WHERE (teacher = @teacherID)
Gör jag en ny tableadapter och struntar i att använda mig av denna stored procedure och bara skriver in en selectsats så blir datumen rätt. Detta hade ju fungerat trevligt men jag vill ha delete-funktionen.
Någon som har lösning?? Verkar mycket skumt eftersom allt annat ser rätt ut. Det går t.o.m. att ta bort en rad med delete-knappen i gridviewn korrekt.