JAg laddar in en aspx sida i en iframe. Jag vill att denna sida skall göra en redirect på huvudsidan (parent sidan). Vet inte riktigt hur jag löser detta då jag inte pysslat med frames tidigare. Redirecten görs i iframen i nuläget vilket inte är så bra. Förmodar att något javascript är enda alternativet. testa att bara skriva rätt ut på sidan utan javascript och se om det fungerar.. Men jag vill att servermetoden page_load skall köras innan redirecten, men det kanske görs med din kod? Har inte möjlighet att testa själv just nu. I detta fall så lägger du bara din kod före de 3 rader jag skrev. ahh, givetvis. Tankevurpa från min sida. Tack skall du ha. Nix, funkar inte. Det skrivs ut window.parent.location.href='nysida.aspx'; direkt på skärmen bara. Response.Write("<script>window.open('nysida.aspx','_parent');</");redirecta huvudsidan från iframe sidan.
[edit] testade att göra så här:
<code>
Type cstype = this.GetType();
ClientScriptManager cs = Page.ClientScript;
if (!cs.IsClientScriptBlockRegistered(cstype, "ButtonClickScript"))
{
StringBuilder cstext2 = new StringBuilder();
cstext2.Append("<script type=\"text/javascript\"> function DoClick() {");
cstext2.Append("window.parent.location.href = 'nysida.aspx'} </");
cstext2.Append("script>");
cs.RegisterClientScriptBlock(cstype, "ButtonClickScript", cstext2.ToString(), false);
}
}
</code>
men jag vill helst att redirecten skall gå automatiske EFTER att page_load körts. Tror inte det går, men hoppas på att jag har fel här.Sv: redirecta huvudsidan från iframe sidan.
dvs,
<code>
void page_load() {
response.write "<javascript>window.parent.location.href='nysida,aspx';</javascript>";
response.flush();
response.end();
}
</code>Sv:redirecta huvudsidan från iframe sidan.
Sv: redirecta huvudsidan från iframe sidan.
Sv:redirecta huvudsidan från iframe sidan.
Skall testa det hela lite senare och hoppas på att jag kan sätta tråden som löst.Sv:redirecta huvudsidan från iframe sidan.
Sv: redirecta huvudsidan från iframe sidan.
Response.Write("script>");
är lösningen.