Jag har precis börjat lära mig ASP.Net 2.0 (vb) och får väl erkänna att jag är imponerad än så länge... För test-sidor så kan kanske Box Hosting (http://www.box.se) vara nånting. Då kommer du ner på ungefär halva priset. Ja, min nästa fråga skulle väl bli var man får ett BRA webhotell, där "allt" funkar... Jag har bara testat ASP.NET lite kort på Aleborg och det var väldigt simpla saker men det fungerade utan problem. Skulle nått krångla så är jag helt säker på att supporten löser det.gratis serverplats som fixar asp.net 2.0?
Men inget av de webhotell jag har eller gratis hemside platser jag använder eller har hittat klarar att köra mina enkla applikationer på ett bra sätt.
Jag behöver ett ställe där jag kan provköra applikationerna, det få gärna vara banners och så vidare då jag bara ska lära mig använda det. Jag behöver inte heller så många MB. Databaser behöver det klara, i övrigt så är jag nöjd om jag bara kan ladda upp mina, än så länge simpla grejor och de funkar som när man klickar på "debugging" i VisualWebDeveloper.
Det känns fel att binda sig vid ett webhotell för runt 1000:-/år om jag kommer fram till att det inte är något för mig trots allt...
Vet någon nåt bra gratisställe? Sv: gratis serverplats som fixar asp.net 2.0?
Om du sen känner att du ska göra något seriöst så rekommenderar jag absolut inte Box eller andra billiga webbhotell. Själv använder jag Aleborg (http://www.aleborg.se) och jag är mycket nöjd med dom hittills.
ThomasSv:gratis serverplats som fixar asp.net 2.0?
Aleborg verkar ju lovande, funkar allt utan krångel när man laddat upp sidorna?
Dvs funkar det lika bra på deras server som när man provkör, debuggar på den lokala datorn?
De gratisställen jag hittat är mer eller mindre ett elände att få allt att funka på. Är inte det ena spärrat så är det något annat. Eller så har de andra lösningar mot vad som visas i tutorialsen (stavas det så?) jag använder från asp.net.Sv: gratis serverplats som fixar asp.net 2.0?
Jag har haft goda dialoger med supporten om saker som inte finns i kontrollpanelen som dom har fixat åt mig.
Thomas