Hej, Börja med att köra aspnet_regiis -i på servern så rättigheterna ställs rätt på den virtuella sajten.. Jag känner inte igen felet. På beskrivningen låter det som att något på servern är felkonfigurerat eftersom det fungerade på den gamla servern. Har du varit i kontakt med hotellets support? Vad sa de i sådana fall? jo jag har varit i kontakt med dem men det är svårt att få dem att fatta. är det er server, anslut med remote desktop och klipp ut felmeddelandet du får. Har du skickat med alla dll:er ordentligt? Har du kört release och kopierade dom filerna när du byggde din site? Det är tyvärr inte vår server så jag har svårt att ansluta med remote desktop. Siten är publicerad som release och jag har inte gjort några förändringar i koden sedan serverbytet. Då är det antingen web.config som måste ändras för connection och liknande, eller just som jag sa att de kör aspnet_regiis -i på servern. Brukar behövas när man sätter upp nya virtuella kataloger. Det kan faktiskt också vara så att de bara har net framework 1.1 på server fast du kör 2 ..fel efter serverflytt.
Ligger på ett webbhotell som precis har flyttat vår site till en ny server och får nu ett felmeddelande som säger object reference not set to an instance of an object på flera olika ställen. Jag har inte ändrat något i min kod sedan flytten och när jag sparar om web.config eller någon annan fil som startar om applikationen så fungerar det igen om än bara för en stund.
Är det någon som vet vad det kan vara?Sv: fel efter serverflytt.
Kör sen med remote desktop sajten på servern så du får ordentliga felmeddelanden och kan få ut vad som felar.Sv: fel efter serverflytt.
/JohanSv:fel efter serverflytt.
Sv: fel efter serverflytt.
Sv:fel efter serverflytt.
Sv: fel efter serverflytt.
Bästa är att se till att logga felen så du kan läsa vad det är för fel som egentligen dyker upp. På pellesoft får jag ett mejl varje gång det smäller och då vet jag vad som går fel, och kan rätta det. Får jag för många mejl så irriterar jag ju mig själv också och då är det ännu mer intressant å lösa problemet ;)