Jag skulle behöva lära mig OODL eller vad det heter. Det jag menar är när man skriver kod med hakparanteser istället för vanliga html-taggar typ [ b] jag har dock inte en aning om vad det heter eller vad jag ska söka på. Kan någon tala om vad det heter och var man kan lära sig det? Det finns inga färdiga funktioner för det i varken Windows eller .NET Framework. Det är helt enkelt funktioner som körs vilka ersätter först alla förekomster av html taggar till "escapade" varianter. Därefter ersätts den så kallade BBCode med HTML motsvarigheten. jag ska kolla runt lite och se om jag hittar lite idéer hur jag ska lösa det. I annat fall återkommer jag med frågor hur jag ska lösa det. Om du i alla fall hittar en lösning får du gärna ge en kortfattad förklaring hur du löste det. Kan vara intressant för andra som söker liknande information i framtiden. Här finns ett kodexempel i PHP för hur man konverterar: http://sv.wikipedia.org/wiki/BBCodeKod med hakparanteser
----------------------------EDIT------------------------
Hittade det BBCode heter det, men hur aktiverar jag det? Jag kör win 2003.Sv: Kod med hakparanteser
Personligen tycker jag det är ganska dumt och fult att köra med sådana funktioner då man kan skriva kod som tillåter ett antal html taggar och attribut men tar bort eller "oskadliggör" de otillåtna taggarna och attributen.Sv:Kod med hakparanteser
Sv: Kod med hakparanteser
Sv:Kod med hakparanteser