Jag har en tabell med information om en sökväg, jag skulle vilja att när man klickar på en knapp i t.ex. en gridview så skall Windows Explorer dra igång med denna mapp öppen. Bara att lägga in en länk i stil med: Får inte det att fungera, det änder inget överhuvudtaget. Det verkar bara fungera göra så i lokala filer, ej i filer som ligger på en webserver. Så det var ingen bra idé... Känns väl ganska bra att en webbserver inte kan bestämma vilka processer som ska köras på min dator. Nej jag vill bara få upp en mapp/sökväg (som finns i databasen) i windows explorer. prova med file://sökväg, tex file://C:\windows för att öppna c:\windows. Finns filerna på klienten eller servern? Var helt övertygad om att det var på klienten först, men det kanske är servern du menar? Filerna finns tillgängliga på klienten via en mappad enhet på en server. Ligger filerna på webservern? Har webservern tillgång till filerna? har provat lägga detta i en länk, men det fungerar inte för mig. I detta fallet ja, men det är inget som skall vara nödvändigt, det kan lika gärna ligga på en annan server, men det skall vara så att klienten måste ha till gång till denna nätverksenhet/katalog.Exekvera program på lokala datorn från webapplikation
Hur gör jag?Sv: Exekvera program på lokala datorn från webapplikation
test
Hoppas att det fungerar i alla webläsare, har bara möjlighet att testa i IE nu och där fungerar det.
/Johan
Sv:Exekvera program på lokala datorn från webapplikation
Däremot kan jag på utvecklingsmaskinen köra så här
System.Diagnostics.Process.Start("c:\slask"), men inte på webservern.Sv: Exekvera program på lokala datorn från webapplikation
System.Diagnostics.Process.Start startar processer på servern och det är inte vad du vill antar jag...
Har tyvärr ingen mer idé just nu.
/JohanSv:Exekvera program på lokala datorn från webapplikation
Mappen innehåller en massa dokument som relaterar till ett projekt som är beskrivet i databasen. Sv: Exekvera program på lokala datorn från webapplikation
Sv: Exekvera program på lokala datorn från webapplikation
Sv: Exekvera program på lokala datorn från webapplikation