Jag har ett DataAccess-lager som jag vill återanvända i ett nytt projekt. Det är skrivet i c#, Framework 1.1. Funkar jättebra att plocka in det i min nya solution, det konverteras från Framework 1.1 till Framework 2.0. Har egentligen inget mer konkret än en magkänsla att gå på men intrycket jag får av dokumentationen är att Precision och Scale helt sonika inte används längre. Så vitt jag kan förstå användes de för att få fram detaljer om hur tal lagras i databasen (antal siffror före respektive efter kommatecken(?)), men det känns inte som något som folk i överlag har nån användning av - vilket skulle kunna motivera varför det tagits bort.Problem efter konvertering från VS 2003 till VS 2005
Men jag får två varningar, inga fel men ändå, den klagar på kod som numer är föråldrad (obsolete), jag skriver gärna om det men jag vet inte hur jag skall skriva, meddelandet är:
'System.Data.OracleClient.OracleParameter.Precision' is obsolete. Precision has been deprecated. Use the Math classes to explicitly set the precision of a decimal.
Samma sak för ...OracleParameter.Scale.
Men hur gör skriver man för att använda Math istället? Har kollat igenom Math-classen men hittar inget jag kan använda. Koden används i en metod i datalagret som kopierar en Oracle-parameter till en ny Oracle-parameter för att undvika att man pekar på samma minne på heapen.
För precision vill jag ju inte explicit sätta precisionen, jag vill ju kopiera den som redan är satt på parametern.
Måste ju vara fler som stött på detta problem.
/MagnusSv: Problem efter konvertering från VS 2003 till VS 2005
En gissning är i alla fall att du helt sonika kan strunta i att överföra Precision och Scale till den kopierade parametern och att allt ändå kommer funka precis som förut.