Har ett litet men irriterande problem Svårt att svara när du har en så luddig beskrivning. Har du tankat upp databasen till rätt mapp? Får du något felmeddelande? Hur ansluter du till databasen? Allt är uppe och på rätt ställe. All logik och querys ligger i vb kod som finns i code behind filerna. Om jag kör det lokalt så är det inga problem men när jag sätter om sökvägarna ner i db'n til rätt adress(serveradressen) och publiserar den så funkar det inte. Publish website
Jag har byggt en sida, med en accessdatabas bakom, och lyckats lägga upp den påen server via publish website. Det första problemet som jag hade´, men nu har llöst är att det gick inte att komma åt sidan via en browser. Jag löste det genom att lågga till adodb.dll i bin filen som läggs upp.
så till mitt problem. Nu visas sidan ok men det finns inga kopplingar till DB'n. Alla tillhörande sidor går att komma åt genom att skriva in namnet på aspx filen men det finns som sagt inga kopplingar mot databasen så värden som behövs i dropdownlistor menyer osv finns inte.
Nån som har nåt tips på vad som ska göras?
Tack på förhand
LinusSv: Publish website
Sv:Publish website
Som sagt, alla aspx filer fungerar men jag lyckas inte få ut några värden från databsen.
Jag tror att problemet ligger i att mina connection strängar ligger i en egen klass som jag anropar varje gång som jag ska ner i Db'n och härja. Klassen ligger i App_Code och blir sen en precompiled fil med tillhörande dll. Strängarna pekar på en http adress. på flera andra ställen i koden så har jag använt "Server.MapPath("~\mapp\mapp2\")" när jag vill komma åt eller spara i projektet men i klassen så verkar inte "Server." funktionen fungera.
Kanske måste jag flytta ut klassen ur App_Code och låte den ligga på samma nivå som aspx filerna men jag kan inte se att det skulle göra någon skillnad.
Hoppas att det gjorde det hela lite klarare.
Linus