Sitter och klurar på hur man bäst löser en integration av word via c# .net och VSTO. Hej Johan,Integration med Office (word) på serversidan via VSTO och XML
Worddokumenten som skall behandlas är dokument med ett xmlschema kopplat till sig.
Vad jag förstått så ska det då gå att via VSTO skapa data islands av xmldatan i dokumentet och sedan kunna byta ut information i denna dataö.
Men det jag undrar är hur man från ett dokument med ett xmlschema separerar xmldatan och dokumentet.
Har kollat på ServerDocument men får ingen riktig rätsida på när och hur den skall användas och framförallt hur man "aktiverar" data islands i dokumentet.
exempel: Jag skapar ett dokument från en mall som har ett xmlschema kopplat till sig med fälten anställd och företag. Fyller i dessa fält och sparar ned dokumentet. Lagrar dokumentet i databasen och det är nu innan det sparas ned som jag vill separera dokumentet från xmldatan, och sedan spara ned xmldatan i en kolumn och dokumentet i en annan. Sedan skall det räcka att modifiera xmldatan och sedan databinda till dokumentet.
Det jag är ute efter är nåt exempel på detta eller om nån vet en bra bok, artikel eller något annat.Sv: Integration med Office (word) på serversidan via VSTO och XML
Fick du till en lösning för detta?
Om inte så kanske följande blogpost vara av intresse:
http://blogs.msdn.com/eric_carter/archive/2004/04/23/119294.aspx