När jag försöker radera en fil får jag detta felmeddelande: Vet inte hur koden ser ut men du får inte ha en relativ sökväg till en fil, typ \website\fil.mdb - mappens rättigheter är inte viktig när det gäller en databas. Däremot måste du se till att det är skrivrättigheter på access-databasen till "guest", annars får du fel vid insert, update,delete - men inte select. Det är inte någon databas, det är filer jag inte kan radera. Det var klumpigt att jag inte skrev det från början, jag missade det. Koden ser ut så här: Om filen inte används av någon process är det troligvis något med rättigheterna som är fel. När det gäller rättigheter så har jag gett alla konton fulla rättigheter till mappen. Tänkte ändra detta sedan när jag har fått det att fungera så det är rätt inställningnar. Har du kollat så att just den filen du vill ta bort har rätt rättigheter? Om det är en gammal fil kanske den inte fått de nya rättigheterna du satt på mappen...Problem att radera
<b>
Access to the path 'SÖKVÄG' is denied.
</b>
Jag har gett fullständiga rättigheter till mappen. Vad gör jag?Sv: Problem att radera
Sv:Problem att radera
<code>
int songID = (int)GridView1.SelectedDataKey.Values["songID"];
string title = (string)GridView1.SelectedDataKey.Values["songName"];
try
{
FileInfo myFile = new FileInfo(@"C:\webSites\mh\uploadedFiles\musicPlayer\" + title);
myFile.Delete();
myDB.deleteSong(songID);
Response.Redirect("uploadMusic.aspx");
}
catch (Exception err)
{
lblWarning.Text = err.Message.ToString();
}
</code>Sv: Problem att radera
/JohanSv:Problem att radera
Troligen är det så att filen har laddats in i Flash. Kan jag på nät sätt bryta så filen inte används? Det var ju en dålig förklaring men ni förstår nog vad jag menar.Sv: Problem att radera
Testa att ta bort filen från utforskaren eller liknande. Ett annat sätt är att starta om datorn och sedan testa. Då kan man lista ut om filen är "låst" eller inte.
/Johan