jag håller på med en sida där man ska kunna logga in mm. jag har använt det inbyggda inloggningen och passwordrecover. Lokalt fungerar allt som det ska och jag har även lagt till användare när jag kört den guiden lokalt, det funkar som det ska. När jag sedan laddar upp sidan så kan jag inte logga in, jag kan inte heller få mitt lösenord skickat till mej med passwordrecover. Jag har kollat i databasen och där finns datan som den ska. jag ansluter till webbhotelet där databasen ligger även när jag kör lokalt. Ser ni nåt fel i min web.config-kod? Hmm fattar inte detta. jag lägger in en användare lokalt då kan jag logga in och allt lokalt på min dator. Jag kan inte logga in på webbplatsen. Jag kan dock lägga till en ny användare på webbplatsen med samma användarnamn och mailadress trots att jag har ställt in att man måste ha unik mailadress. Det märkligaste är att allt hamnar i samma tabell i databasen. Hur är detta möjligt? Jag får alltså två exakt likadana rader i databasen. jag tror jag ahr löst det nu. Jag hade inte angett något applicationName i web.config för de olika providrarna. Jag hade för mig att det var valfritt att ange dom, men när jag gjorde det så verkar det fungera i alla fall.Membership?
<code>
<membership defaultProvider="myMembershipProvider">
<providers>
<add name="myMembershipProvider"
connectionStringName="con"
enablePasswordRetrieval="true"
requiresQuestionAndAnswer="false"
minRequiredPasswordLength="6"
minRequiredNonalphanumericCharacters="0"
passwordFormat="Clear"
type="System.Web.Security.SqlMembershipProvider"/>
</providers>
</membership>
<roleManager enabled="true" defaultProvider="roleProvider" cacheRolesInCookie="true" cookieName=".MyRolesCookie"
cookieTimeout="30" cookieSlidingExpiration="true" cookieProtection="All">
<providers>
<add name="roleProvider" type="System.Web.Security.SqlRoleProvider" connectionStringName="con" />
</providers>
</roleManager>
<profile defaultProvider="profileProvider">
<providers>
<add name="profileProvider" type="System.Web.Profile.SqlProfileProvider" connectionStringName="con"/>
</providers>
</profile>
</code>Sv: Membership?
Sv:Membership?