jag håller på att bygga en sajt i asp.net 2.0 och ajax. Jag har några problem med detta. jag svara på detta själv, då jag ahr kommit en liten bit på väg. Som du förstår är det svårt att svara på vad som kan vara fel. Nu ser jag att egentligen så skulle det finnas en upload-funktion för att bifoga ett helt projekt för felsökning, gudars vad det hade underlättat .... Jo det hade varit bra. jag har löst det genom att ladda ner VS 2008 express istället. Där funkar det som det ska. Div problem med ajax och vs
1. När jag lägger till scriptmanager så läggs inte attributet id till automatiskt.
2. När jag lägger till en updatepanel så kommer den där röda linjen som betyder att något är fel fram på alla serverkontroller och alla taggar med ajaxkontroller.
3. Helt plötsligt ändrar VS på mina taggar så en del av dom får stora boksäver, typ <DIN STYLE="BLABLA"
4. Jag får inte heller fram intelissen (heter det så?) rutan som dyker upp när man skriver.
Det märkliga är att allt fungerar som det är tänkt när jag provar sidan.
Sen har jag ett annat problem som jag inte lyckas lösa. PÅ en sida har jag tre olika gridviews. I den första gör man ett val och då visas den andra, när man där gör ett val kommer det fram i den tredje, allt detta fungerar. Problemet ligger i att jag vill kunna ändra datan i den tredje gridviewn. Jag använder etititemtemplate och sqldatasource, men hur kan jag få reda på vilket id den har? Det måste jag ju kunna få eftersom jag tar id:t från den andra gridden. Men jag kan inte klura ut hur jag ska gör.Sv: Div problem med ajax och vs
Det verkar vara AJAX extension som inte vill riktigt. Det är de som börjar<asp:.... som gör att det blir problem det är alltså UpdatePanel, Timer, ScriptManager och ScriptManagerProxy. Vanliga AJAX Toolkit verkar inte ställa till några bekymmer, men det är ju de kontrollerna med prefixet cc1, det kanske är olika men ni vet nog vad jag menar. Kan det vara något jag har missat att installera eller ska jag ha någon mer dll-fil?Sv:Div problem med ajax och vs
Sv: Div problem med ajax och vs