Jag har en SQL-sats i en databas. Först hämtar jag den sen vill jag köra den nya frågan. Är ny på ASP.net, hur gör jag detta smidigast? Hru ser nästa fråga ut? Om jag förstår dig rätt så borde dt ju gå att lösa med en SP. Är lättare om du visar lite kod. Som jag förstår det så ska du först hämta några rader från databasen och sedan behandla raderna i nästa sats? Det underlättar nog om du försöker precisera dig, vad vill du utföra i den andra satsen? Den första frågan hämtar en SQL-sats från databas1 som sen ska köras mot databas2 vars resultat ska skrivas ut på sidan. Är tanken att hämta ett SQL-anrop från databas1 som sedan ska köras mot databas2?, eller vill du köra ett (andra) antop mot resultatet från den första anropet? Är inte helt säker på syntaxen, men du kan kör en korrelerad fråga.Fält från Databas till ny SQL fråga
<!-- Hämtar Jobbet -->
<asp:SqlDataSource ID="SqlDataSource1" Runat="server" DataSourceMode="DataReader"
SelectCommand="SELECT Job FROM tblTask WHERE (TaskId = @TaskId)"
ConnectionString="<%$ ConnectionStrings:ObserverDatabase %>" >
<SelectParameters>
<asp:QueryStringParameter Name="TaskId" QueryStringField="TaskId" />
</SelectParameters>
</asp:SqlDataSource>
<!-- Kör Frågan -->
<asp:SqlDataSource ID="SqlDataSource2" Runat="server" DataSourceMode="DataSet"
SelectCommand= "Här vill jag köra frågan"
ConnectionString="<%$ ConnectionStrings:ObserverDatabase %>" OnDataBinding="SqlDataSource1_DataBinding" >
</asp:SqlDataSource>
<!-- Visar svaret -->
<asp:GridView ID="GridView1" DataSourceID="SqlDataSource2" AutoGenerateColumns="True"
AllowSorting="true" AllowPaging="true"
AutoGenerateEditButton="false" AutoGenerateDeleteButton="false" runat="server">
</asp:GridView>
Sv: Fält från Databas till ny SQL fråga
Går det inte att göra allt i en o samma fråga?Sv:Fält från Databas till ny SQL fråga
Blir nog enklast om du använder dig av SP.Sv:Fält från Databas till ny SQL fråga
<code>
select * from table1
where something = (select something from table2)
</code>