Hej hr hittintils använt mig av <ConnectionStrings> i web.config när jag aropar min SQL-databas på mitt webbhotell. Nu är jag ingen expert på detta, men försök med detta som du lägger <connectionStrings> i Web.Config. Inställningarna i web.config har högre prioritet än machine.config så det kan vara strängen som är felformaterad i web.config - kontrollera detta.ConnectionStrings
Men har ett projekt som en har hjälpt mig med. Där han via machine.config anropar connectionString via <appSettings>
<add key="BowlingConnectionString" value="server=sql2005.xxxxx.xxx;Database=xxxxxx;UID=xxxxxx;PWD=xxxxxx;"/>
</appSettings>
Men jag kan inte komma åt att lägga in värdena i machine.config på mitt webbhotell.
Förslag på hur jag kommer runt detta problem.
Har provat att ange mitt databasarop via web.config i <ConnectrionStrings> men får då att det är fel värde i Key=BowlingConnectionString.
När jag då använder <appSettings> i web.config så får jag inget felmeddelande förutom att den inte hittar några poster. eller svarar att SP:n saknas. Kan jag ha uteslutit något i <add key> satsen?
Hadé
GertSv: ConnectionStrings
<add name="con" connectionString="Data Source=DINSQLSERVER;Initial Catalog=DATABASNAMN;Persist Security Info=True;User ID=ANVÄNDARNAMN;Password=LÖSENORD" providerName="System.Data.SqlClient"/>Sv: ConnectionStrings
Sedan kan du göra en enklare felsökning om anslutningen kan öppnas korrekt.