Har råkat ut för en märklig sak, laddade upp min sida till hotellet och får följande fel ja, alla filer är uppskickade. Visst är det väl så att Web.Config har högre prioritet än Machine.Config. Som jag skrev i en annan tråd - Inställningarna i web.config har högre prioritet än machine.config så det kan vara strängen som är felformaterad i web.config - kontrollera detta. Strängen är korrekt och anslutningen öppnas inte eftersom jag får detta felet. Det knepiga är att på min dator fungerar det som det ska, men inte på webbhotellet. Använder du AspNetSqlRoleProvider i din application? Dvs använder du Roles i applicationen? Jag ger upp snart, det funkar inte heller. Nu får jag samma fel på min dator trots att jag inte har den raden som visar på fel i min config, men ändrar jag anslutningssträngen till en databas som ligger lokalt så fungerar det. Detta fattar jag inte ett dugg av. Men visst måste det vara någon inställning på servern? Visst hjälpte det att lägga till <remove name="AspNetSqlRoleProvider"> bara man gör det på rätt ställe så:)Connectionproblem
<b>
Parser Error Message: The connection name 'LocalSqlServer' was not found in the applications configuration or the connection string is empty.
Line 127: <add name="AspNetSqlRoleProvider" connectionStringName="LocalSqlServer" applicationName="/" type="System.Web.Security.SqlRoleProvider, System.Web, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b03f5f7f11d50a3a" />
Source File: C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\Config\machine.config Line: 127
</b>
När jag provar sidan på min dator fungerar det och jag ahr lagt till <remove name="LocalSqlServer" /> innan min connectionstring i Web.Config.Sv:Connectionproblem
Sv: Connectionproblem
Sedan kan du göra en enklare felsökning om anslutningen kan öppnas korrekt.Sv:Connectionproblem
Du kan testa lägga till en remove <remove name="AspNetSqlRoleProvider"> i din web.config. På så vis får den inte för sig att använda AspNetSqlRoleProvider i din applikation vilket den kan göra annars...
Bara en tanke...Sv:Connectionproblem
<code>
<providers>
<remove name="AspNetSqlRoleProvider"/>
<add name="roleProvider"
och
<providers>
<remove name="AspNetSqlProfileProvider"/>
<add name="profileProvider"
</code>
Detta gjorde susen, nu är man glad igen. Jag tackar och bockar för hjälpen:)