Hej! Det bör bara vara att skapa ett formulär som inte använder runat="server" och som har action="dinAspSida.asp". Dvs som en helt vanlig asp sida. Du får dock ingen fungerade postbacklösning och så och dessutom kommer kontrollerna möjligen få lite udda namn om du har satt dem till att vara runat="server" då ASP.NET döper dem lite intelligent. Hoppas du hänger med. Annars är det bara att fråga igen så kan jag visa i kod. Hinner tyvärr inte just nu.. Tack för ett otrolligt snabbt svar :-) Gjorde du ditt anrop från webservern i VS eller körde du via IIS:en? Gissar att ett asp anrop mot den inbyggda inte bör fungera...Anropa en ASP-sida från en ASPX med formulärdata
Jag undrar om det går, och i sådana fall hur man från en aspx-sida kan anropa en vanilg asp-sida och skicka med formulärdata.
Går det att i aspx-sidan skapa ett vanligt formulär med t.ex en textbox och sedan submitta formuläret med POST till en asp-sida?
Jag använder vb som språk och är tämligen grön vad gäller asp.net.Sv: Anropa en ASP-sida från en ASPX med formulärdata
Sv:Anropa en ASP-sida från en ASPX med formulärdata
Jag hade testat det men när jag testade sida fick ett felmeddelande:
"Server Error in '/NET' Application.
The HTTP verb POST used to access path '/NET/Product.asp' is not allowed."
När jag fick detta fel så var action="Product.asp" och method="post".
Det funkar dock ifall jag skriver action="http://servernamn/Net/Product.asp"
Vad beror det på? (asp-sidan och aspx-sidan ligger i samma katalog.)Sv: Anropa en ASP-sida från en ASPX med formulärdata