Hej! du måste göra någon form av javascript lösning , där du får "polla" något på din iis från websidan på klienten. , finns färdiga sådan här lösnings i olika ajax paket. sök lite på nätet så hittar du nog något vettigt. Hej! kanske det här hjälperHur kan jag anroppa/väcka/ladda om en redan färdigladdad sida
Är helt ny på forumet och relativt ny inom asp-programmering. Har tidigare arbetat som C# programmerare. Håller på med en asp applikation som ska blie ett komplement/ersättning till ett redan utvecklat gränssnitt i C#(windowsklient).
Mitt problem är nu följande. Jag har ifrån min asp-sida anroppat min server att utföra en uppgift på mitt objekt. IIS skickar sedan begäran viddare till ett befintligt buissness layer. Nu är det så att jag inte har någon kontroll på när buissness lagret blir färdigt med min begäran. Men när det är färdig måsta jag informara användaren eller ladda om min sida. Hur kan jag göra det när min asp sida redan är färdigladdad? Finns det något sätt som jag ifrån min server sida kan väcka min asp sida för att visa en popup dialog eller ladda om min sida för att visa förändrade objekt? Hoppas att någon kan svara på min fråga. Svarar gärna på frågor om min beskrivning är otydlig.
/FredrikSv: Hur kan jag anroppa/väcka/ladda om en redan färdigladdad sida
Sv:Hur kan jag anroppa/väcka/ladda om en redan färdigladdad sida
Tack för ditt svar. Har kollat runt lite men har inte hittat något hittils som jag kan använda mig av. Har du kanske något konkret förslag eller någon toturial eller så som jag kan se på för att få förståelse för hur det här ska fungera. Det är nämligen en oerhört viktig del i min applikation som måste fungera.Sv: Hur kan jag anroppa/väcka/ladda om en redan färdigladdad sida
http://asp.net/AJAX/Documentation/Live/tutorials/IntroToTimerControl.aspx