Jag håller på med en funktion där man ska kunna ladda upp fler filer på en gång. jag hade tänkt lösa det så att jag använder en asp:upload och väljer fil, sen klickar man på en knapp och filen läggs till i en listbox och en array, när man valt de filer man ska ladda upp går man igenom arrayen och laddar upp dom. jag har fått detta att funka om jag anger filerna statiskt. Problemet är att jag inte vet hur jag ska få filnamnet från asp:upload till listboxen och arraen. jag har försökt med bla följande: Svara mej själv igen. Detta gör mej tokig! Jag kan inte lösa detta. Finns det nåt annat sätt man kan göra uppladdningar?från asp:upload till listbox?
<code>
protected void addPicsToList(object sender, EventArgs e)
{
arrPics.Add(findFile);
lbPics.Items.Add(findFile.PostedFile.FileName);
}
</code>
findFile är då uploaden. Denna metod körs när man klickar på knappen för att lägga till filen till listboxen (OnClick="addPicsToList").Sv: från asp:upload till listbox?
jag har kommit så långt att det blir en rad tillagd i listboxen men den är tom. Min kod ser ut så här
<code>
string fileName = Path.GetFileName(findFile.FileName);
arrPics.Add(fileName);
lbPics.DataSource = arrPics;
lbPics.DataBind();
</code>
Skriver jag arrPics.Add("Magnus"); så blir det tillagt och det syns i listboxen. Jag ahr sökt som F efter en lösning men kan inte hitta nåt.Sv:från asp:upload till listbox?
--------EDIT--------
Jag har lyckats få det att fungera med IFrame. Är väl kanskei nte optimalt, men det funkar ju. Hur får jag de listitem som finns i en listbox till en array?