jag har flyttat ett projekt från en server till en annan och får ett felmeddelande gällande okänd servertagg. (en RichTextbulletedList) Kan det vara så att din kod är byggd för .NET 1.1 och förkompilerad och sedan lagts på en server som försöker köra den på 2.0? koden är byggd för 2.0, och IIS:en är inställd på att köra 2.0. Hittade på ett fel iaf som löste det, men jag vet inte riktigt varför dock. Jag kan förklara varför det måste vara en applikation. Om du inte har en applikation så kommer asp.net inte ta hänsyn till "special-mappen" App_Code. Den hanteras bara i roten på en applikation så vitt jag vet... ok, tack för den förklaringen. Testa följande sidor: Kunde inte hitta några fel i Applikationen, men däremot så var servern inte uppdaterad på ett par år.Användarkontroll!
Nedanstående rad är infogad på sidan, och kontrollen ligger i mappen App_code.
<%@ Register TagPrefix="Speednet" Namespace="Speednet" Assembly="__code" %>
Men jag får error: WRN: Assembly binding logging is turned OFF.
Någon som vet vilken inställning som kan skilja servrarna åt, eftersom det fungerar på en server.Sv: Användarkontroll!
Kommer du åt servern? Jag vet inte hur det fungerar på en webserver, men du kan testa ett program som heter "fuslogvw.exe" som följer med SDK:n. Det är ett logviewer program för att hantera just assembly binding fel. Men kommer du inte åt servern så kanske du kan be någon på servern om hjälp...
Lite begränsat med information om problemet, men detta var mina första tankar. Funkar det inte så skriv lite mer om vad du testat och vad som hänt så får vi se om jag elle rnån annan kommer på nått mer...Sv:Användarkontroll!
jag kommer åt servern, så jag skulle väl iofs kunna köra programmet som du föreslår,
jag har nu provat systemet dels, lokalt på min PC, och även på en annan webbserver där det fungerar jättebra. Men just den servern som jag ska drifta det på strular till det. Det är en intranätserver, som inte har några speciella inställningar eller restriktioner alls, så jag tycker att det är lite märkligt.Sv: Användarkontroll!
jag satte mappen som håller filerna eftersom det är en submapp till övriga siten, som en applikation, då fungerade kontrollen och felet "okänd servertagg" försvann. Någon som kan förklara varför?
Dock upplever jag att systemet går väldigt segt.....om jag jämför med utvecklingsservern. Bör man konfigurera den applikationen på något speciellt sätt i IIS:en? Eller finns det något annat att tänka på....detta är första .Net applikationen som körs på den servern.Sv:Användarkontroll!
Du bör inte behöva konfigurera den på något speciellt sätt. Tänk bara på att vid första requesten kompileras sidan vilket kan ta lite tid... Är den långsam generellt så använd "perfmon.exe" (Performance Monitor) för att kolla minnesanvändning, garbage colelction och kompilering och se om duhittar något konstigt... ASP.NET borde inte vara långsamt...Sv: Användarkontroll!
vad gäller programmet perfmon.exe så vet jag inte vad jag ska aktivera för counters för att se vad som händer. Det var lite svårt att förstå så där rakt upp och ner. Tips om counters och vettiga värden skulle uppskattas.Sv:Användarkontroll!
http://technet2.microsoft.com/windowsserver/en/library/ee7eec2e-6cd1-42ba-8bbc-58ab381a6ec81033.mspx?mfr=true
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/3xxk09t8(VS.71).aspx
bör ge dig en grund att stå på...Sv: Användarkontroll!
installerade SP2 och div andra uppdateringar, och det blev skillnad direkt.