Hej!Problem med javascript anropp
Har lite problem med javascript anropp. Jag har en contextmeny, och om man klickar på ett item i denna så skickas går ett postback till servern. Där startas en servertråd som kommer att utföra diverse operatioer. När detta callback är avslutat så fångar jag ett complete event där jag startar en java metod som i sin tur startar ett AJAX anropp. Mitt under detta AJAX anropp alternativt efteråt så anroppar jag och försöker att visa popupfönster. När jag gör detta så får jag runtime error "object required" och ibland att tillägsinformation till sidan saknas. Hur kan jag lösa det här? Vad gör jag fel? Antar att jag inte kan anroppa eller visa dessa kontroller i det här scopet.
Men jag måste efter att man valt något i context menyn starta en loop på serversidan som regelbundet frågar servern om det finns information till användaren. Om detta är fallet så måste jag visa olika typer av dialoger för min användare (bland annat messageboxes). Hur kan jag fixa det här? Jag har för tillfället försökt med ett AJAX anropp till en aspx sida som frågar servern och returnerar xml som innehåller information och utifrån denna vill jag visa mina dialoger. Men hur kan jag göra det här? Jag får som sagt bara object required och andra fel när jag försöker visa mina dialoger. Dialogerna är av av devexpress typ och ska kunna visas med en enkel metod Show ifrån clientkopden.
Hoppas att någon har lösning eller tips.
MVH
Fredrik