Tjena! Om man returnerar en array med strängar baserad på en autocompletesökning, där resultaten endast är numeriska och om man vill separera med "-" så går inte detta. Vet inte om det här är lösningen på problemet som du upplever men tydligen har autocompleteextendern haft (har?) problem med numeriska värden, kanske att du kan hitta en lösning här, dom nämner iaf en "dirty fix" som kanske funkar för dig med. Tack killen, det fungerade med att omsluta med enkelfnuttar och nu förstår jag varför det blir såhär. (Javascript tolkar en uträkning). Var tyvärr några månader sen jag jobbade med autocompleteextendern och då tror jag inte den möjligheten fanns så jag vet tyvärr inte hur man gör det, saknade den möjligheten rejält då så det är bra att den har tillkommit :-) AutoCompleteExtender, siffor och - problem
När resultatet kommer till klienten verkar det som att javascript tolkar "-" som en matematisk operation eftersom det inte är några bokstäver med, och beslutar för att utföra denna uträkning.
Petar man med en bokstav i varje sträng så fungerar det fint. Tex:
"2007-1" blir "2006"
"2007-2" blir "2005"
som resultat.. men
"a2007-1" blir "a2007-1" som resultat.
Någon som kommit runt detta problem ?
Samtidigt kan jag passa på att fråga hur man kan passa med ett t.ex ID värde i en vald autocomplete-item istället för att separera värde och text med eget tecken.Sv: AutoCompleteExtender, siffor och - problem
http://www.codeplex.com/AtlasControlToolkit/WorkItem/View.aspx?WorkItemId=12901
/MartinSv:AutoCompleteExtender, siffor och - problem
Men förstod du hur man kunde använda key/value par? för DET vore sjysst om man kunde skicka med t.ex ID av en vald autocomplete item, och använda sig utav det.Sv: AutoCompleteExtender, siffor och - problem
Sökte efter "autocompleteextender key value" på google och fick rätt många förslag där, testa det och berätta gärna om du lyckas och i så fall hur...