Hej! Om treeview-kontrollen i din updatepanel är javascript kan du använda ett nytt ajaxanrop som bygger om trädet. Hej Pelle!Ladda om en treeview
Jag har en treeview i en updatepanel på min sida. Jag behöver nu på något sätt ladda om hela mitt träd och dynamiskt fylla det hela med nya värden. Hur kan jag åstakomma en fullständig refresh på mitt asp träd? Jag hoppas att någon kan hjälpa mig. JAg vill helst att det på något sätt ska fungera utan att hela sidan behöver blinka om. Så jag försöker utveckla en appplikation så lik en normalk windowsapplikation vill jag inte ha något onödigt blinkande.
Tack på förhand / FredrikSv: Ladda om en treeview
Likna en normal applikation är svårt. Jag sitter med en sådan nu och till slut får man göra avkall någonstans, så är det bara. Sv:Ladda om en treeview
Ledsen om jag uttryckte mig lite oklart. Vet inte riktigt hur jag ska förklara. Men det som jag vill göra är att vid en callback alternativt en postback i min c# kod tömma mitt träd på alla existerande noder och sedan fylla det igen med addNode metoden i asp:treeview. Första gången jag startar applikationen fyller jag trädet på det här viset. Jag använder alltså ingen datascource och därmed ingen databindning. HUr kan jag fixa det här. Jag tycker inte att det borde vara så himla svårt. Det låter välkdigt lätt när jag beskriver det.
/Fredrik