Hur ska man göra när man uppdaterar en webservice? Jag brukar bara kopiera över .vb-filen som finns i App_Code-katalogen och det har fungerat bra förut vad jag kan komma ihåg. Tar jag bort den uppdaterade filen så börjar dom andra webservicerna att fungera igen. Får du något vettigare felmeddelande om du slår på debug i web.config? Ok, det var ett pinsamt fel. Jag hade visst glömt en "okommenterad komentar" mitt i koden som jag hade skrivit in för att inte glömma bort en sak. Har inte jättekoll, men jag vet att du får fram kodrad som felet uppstår på iaf. Sedan måste du nog ange att felmeddelanden ska visas även för besökare, annars ser du inte något. Jo jag märkte det. Lite smidigare i alla fall när man ser kodraden =) En följdfråga på samma problem: Ingen som har nån idé? Nu löste jag problemet. Jag döpte bara om den gamla filen och kopierade över den nya och tydligen kompileras alla filer automatiskt och då blev det problem. När jag tog bort den gamla filen så löste det sig.Uppdatera en webservice
Nu får jag bara Server Error in '/' Application - Runtime Error, utan nått specifikt fel. Dessutom blir det samma fel på alla webservices som jag har på samma domän.
Hur ska man göra?
/ThomasSv: Uppdatera en webservice
Tips?
En gissning är att du får kompileringsfel när du lägger till den uppdaterade filen. Fungerar det om du kör lokalt med exakt samma version av filerer du har på server?
/JohanSv:Uppdatera en webservice
Vad är det för fel man får fram genom debug=true? Det blev mer detaljerade fel nu, men jag har ju fått fram vissa fel även förut.
/JohanSv:Uppdatera en webservice
Jag får ofta ett compilation error när jag uppdaterar en existerande webservice.
<info>
Compiler Error Message: BC30175: class 'TestClass' and class 'TestClass', declared in 'C:\windows\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\Temporary ASP.NET Files\root\24b751e5\ecb459c7\App_Code.6cqf83rl.1.vb', conflict in namespace '<Default>'.
</info>
Verkar ungefär som att det blir dubbla kopior av samma class? Det är ju egentligen bara en class som jag har ändrat lite på.
Vad kan man göra åt det?
/ThomasSv:Uppdatera en webservice
Och nej, tråden är inte löst eftersom jag ställde en till fråga. Det går bara inte att aktivera den igen...
/Thomas