Hej! En chansning. Det kan vara så att någon av shoot och score är null? Det konstiga är Pelle att om jag sätter en breakpoint på frågan och tar hela frågan och använder den i Access så fungerar det. Får du felet när du kör frågan eller efteråt när du hämtar upp datat till variabler ? OleDb-providern har inte 100% samma funktionalitet som Access-guit. Testa att ta bort round och se om det fungerar bättre då. Hjälper inte det får du testa att ta bort olika saker i frågan tills du kommer fram till vad som orsakar problemet. Du var inne på ätt sak Pelle!. Jag satte defaultvärde 1 i tabellen då fungerade det. Alltså NUll felProblem med SQL fråga
Jag har en SQL fråga som i access när man kör den som en fråga men inte när jag kör den i .NET 2005
SQL-sats
<code>
SELECT a.xnumber, (a.fname + ' ' + a.lname) as pname, b.ID,b.Seasong, b.score,
b.nrofmatches,b.shoot, ROUND((((shoot - score) / shoot)* 100),2) as summa FROM Players a,
Playerdata b WHERE b.playerid = a.ID AND a.teamid=4 AND a.posid=1 Order by summa desc
</code>
Felmeddelandet jag får säger
<code>
The provider could not determine the Double value. For example, the row was just created, the default
for the Double column was not available, and the consumer had not yet set a new Double value.
</code>
Vad är fel?
/TyronneSv: Problem med SQL fråga
i så fall kan du använda:
isnull(shoot,0) - isnull(score,0)) / isnull(shoot,0)
Det kan också vara så att du gör en divide by zero.Sv:Problem med SQL fråga
/TyronneSv: Problem med SQL fråga
Sv: Problem med SQL fråga
/JohanSv:Problem med SQL fråga
Tack för hjälpen
/TYronne