Jag har gjort en app där jag använder profiles där man anger för- och efternamn mm. Hur kan jag göra för att hämta alla för- och efternamn och lägga i en grid så jag kan välja den användare jag vill. Det är det här med att få ut användarna som är problemet. Jag har nu kommit åt en del av informationen. Använder jag detta: Tack Magnus att du skickar med svaret - det gör att tråden blir viktig information och hjälp till andra som söker på detta.Profiles i en grid?
Jag vill att det ska fungera typ så här:
Namn Datum Välj
-----------------------------------------------
Magnus Hallberg 2008-01-02 Välj
Ja ni fattar nog:)Sv: Profiles i en grid?
<code>
GridView1.DataSource = ProfileManager.GetAllProfiles(ProfileAuthenticationOption.Authenticated);
GridView1.DataBind();
</code>
så får jag ut användarnamn, senaste aktivitet, senast uppdaterad, size och om man är anonym. Jag har gjort egna properties och det är de jag vill komma åt en del av. Det är fName och lName jag vill komma åt samt användarnamnet eller userID.
Jag har försökt ändra i griden och lagt in boundcolumn med fName men det funkar inte.
----------------------EDIT----------------------
Jag har faktiskt lyckats få ut det på följande sätt:
<code>
// Create a new array list...
ArrayList proDetailList = new ArrayList();
// Create a new array list and fill it with info from profile manager...
ArrayList proList = new ArrayList(ProfileManager.GetAllProfiles(ProfileAuthenticationOption.Authenticated));
foreach (ProfileInfo pi in proList)
{
// for each profile info we get the properties of the profile we have created in Web.Config...
proDetailList.Add(Profile.GetProfile(pi.UserName));
}
GridView1.DataSource = proDetailList;
GridView1.DataBind();
</code>
Nu kommer jag åt de egenskaper jag har definerat i Web.Config.Sv:Profiles i en grid?