JAg har ett litet orderformulär man kan välja faktura eller kortbetalning. Om man väljer faktura så måste personnummer anges. Jag kör med RequiredFieldValidator samt lite ajax ValidatorCalloutExtender. Du kan ju skapa den codebehind så den stängs av/aktiveras när du vill.. Är inte helt säker på detta, men nåt i stil med snabba svar idag ;-)aktivera/inaktivera RequiredFieldValidator
Jag vill att när en radioknapp för fakturabetalning är vald skall fieldvalideringen för persnr vara aktiverad, och således väljer man kort skall den avaktiveras. Måste göra detta med ett javascript men jag får inte riktigt till det hela.
Tips?Sv: aktivera/inaktivera RequiredFieldValidator
Det finns ju javascriptkod för den så den kan ju ändras om du behöver göra det..Sv: aktivera/inaktivera RequiredFieldValidator
<code>
protected void Radiobutton_OnselectedIndexChanged(object sender, EventArgs e)
{
if(rbFaktura)
RequiredFieldValidatorPersonNummer.Enabled = true;
else
RequiredFieldValidatorPersonNummer.Enabled = false;
}
</code>
Kan vara lite fel i koden, skrev den direkt utan att kolla i VS.Sv:aktivera/inaktivera RequiredFieldValidator
jag gör valideringen på klientsidan så codebehind funkar inte. Det måste göras via någon form av javascript. Skall jag validera på serversidan funkar det inte med ValidatorCalloutExtender kontrollen.