För en kunds räkning så har jag snickrat ihop en site i .net. För att hella tiden visa kunden hur siten Vet inte säkert, men jag har googlat lite och det verkar vara en referens till en fil som har med AJAX Toolkit att göra. Så min gissning är att AJAX Toolkitet inte är installerat på servern. Då gäller det tydligen att få de att installera Ajax då... Använder du Ajax i ditt projekt? Om inte så måste det bero på något annat. Jo jag använder Ajax. Jag har också varit i kontakt med FSData och de har lovat att försöka att hjälpa Har du testat att tanka upp System.Web.Extensions.dll tiull din bin mapp? Då bör siten hitta en. Inte helt säker på att det lirar...men testa... Vad jag läste mig till så krävs det att servern kör Full Trust för att det ska fungera, vilket knappast är troligt på shared hosting. Då skulle det inte funka när han hade det på Loopia heller. De kör medium trust (som alla seriösa hotell gör). Nu har de installerat Ajax toolkit och den biten nycks fungera (fast allt verka vara väldigt segt). Har du sett till att accessfilen är skrivbar för alla användare? "Skrivbar" jag får det här medellandet när den skall läsa... Access har nån konstig åsikt om att den måste vara ändringsbar av användaren för att man ska kunna jobba med den, inkl läsning. Har i alla fall sprungit på det nån gång. Vet inte om det är standard för Access eller om jag gjort något för att få det beteendet... 1. Linus-burk .... ? med fullt stöd för IIS och Ajax etc .... nä det tror jag inte på. Hej mina väner och tack för all hjäl, det har varit helt ovärdeligt.Problem med publicerad site på FSData
framväxer så har jag gjort en underdomän på min site som ligger på Loopia. Allt har fungerat kanon,
och nu så var det dags att publisera siten.
suck
<code>
Configuration Error
Description: An error occurred during the processing of a configuration file required to service this
request. Please review the specific error details below and modify your configuration file appropriately.
Parser Error Message: Could not load file or assembly 'System.Web.Extensions, Version=1.0.61025.0,
Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35' or one of its dependencies. The system cannot
find the file specified. (D:\Home\m\mansjouren\www\web.config line 51)
Source Error:
Line 49: </httpHandlers>
Line 50: <httpModules>
Line 51: <add name="ScriptModule" type="System.Web.Handlers.ScriptModule,
System.Web.Extensions, Version=1.0.61025.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35"/>
Line 52: </httpModules>
Line 53: </system.web>
</code>
Jag vet ju att de kör med linux-system men de har skapat ett windows-konto med .net så att det
skall kunna gå och köra kunden site.
Några förståndiga tips...Sv: Problem med publicerad site på FSData
/JohanSv:Problem med publicerad site på FSData
Sv: Problem med publicerad site på FSData
Sv:Problem med publicerad site på FSData
till för att lösa problemet.Sv: Problem med publicerad site på FSData
/JohanSv: Problem med publicerad site på FSData
Som sagt tidigare är det Ajax toolkit som saknas. Och det måste installeras på servern. Räcker inte att bara slänga upp dll:en i Bin katalogen.
[edit] såg inte riktigt vad Johan svarade på, men nu ser jag att mitt inlägg är ovidkommande. Borde vara enklare att se i forumet vad folk svarar på för inlägg, eller en typ snabbcitat funktion]Sv:Problem med publicerad site på FSData
Men som vanligt nya problem.
Jag använder mig av Acces databas. Att göra databasconnektion är inga problem men nya
felmedellande kom som ett brev på posten (fast snabbare).
<code>
Unspecified error
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please
review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.
Exception Details: System.Data.OleDb.OleDbException: Unspecified error
Source Error:
An unhandled exception was generated during the execution of the current web request. Information
regarding the origin and location of the exception can be identified using the exception stack trace below.
Stack Trace:
[OleDbException (0x80004005): Unspecified error]
System.Data.OleDb.OleDbConnectionInternal..ctor(OleDbConnectionString constr, OleDbConnection
connection) +1059617
System.Data.OleDb.OleDbConnectionFactory.CreateConnection(DbConnectionOptions options, Object
poolGroupProviderInfo, DbConnectionPool pool, DbConnection owningObject) +53
System.Data.ProviderBase.DbConnectionFactory.CreateNonPooledConnection(DbConnection
owningConnection, DbConnectionPoolGroup poolGroup) +27
System.Data.ProviderBase.DbConnectionFactory.GetConnection(DbConnection owningConnection) +47
System.Data.ProviderBase.DbConnectionClosed.OpenConnection(DbConnection outerConnection, DbConnectionFactory connectionFactory) +105
System.Data.OleDb.OleDbConnection.Open() +37
Webbutill.fillDataTable(OleDbConnection DBConn, String sql, String aliasName) +38
Nyheter_Nyheter.getTopNews(String lang) +360
Nyheter_Nyheter.Page_Load(Object sender, EventArgs e) +179
System.Web.Util.CalliHelper.EventArgFunctionCaller(IntPtr fp, Object o, Object t, EventArgs e) +15
System.Web.Util.CalliEventHandlerDelegateProxy.Callback(Object sender, EventArgs e) +34
System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) +99
System.Web.UI.Control.LoadRecursive() +47
System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain(Boolean includeStagesBeforeAsyncPoint, Boolean includeStagesAfterAsyncPoint) +1061
</code>
Är det här helt hopplöst tror ni???
PS
Jag har fortfarande exact samma filer uppe på Loopia och fortfarande finns det inga fel där.
Personligen börjar jag att misstänka att problemet är att de kör en Linus-burk med ett windows fusk i den.Sv: Problem med publicerad site på FSData
Jag har kollat runt och letat men inte hittat något matnyttigt, väldig skoj när siten skall levereras...Sv: Problem med publicerad site på FSData
Sv: Problem med publicerad site på FSData
2. Access skapar upp en ldb-fil även vid läsning. Du skall se till att du har skrivrättigheter för "Internet Guest Account" för att det skall funger tillfredställande. Sv:Problem med publicerad site på FSData
<code>
<identity impersonate="true" />
</code>
Tydligen så var det detta som saknades.
Nu rullar det på, fast lite långsamt...