Jag har skrivit ett litet program i VS2003 (Managed C++). Data sparas med hjälp av Det ska gå att använda i princip samma kod som du gör idag för att läsa upp ditt gamla data.BinaryFormatter
Serialization o BinaryFormatter.
Spara:
FileStream * fstrm = new FileStream(savePath, FileMode::OpenOrCreate, FileAccess::Write);
try
{
BinaryFormatter * bnf = new BinaryFormatter();
bnf->Serialize( fstrm, theAns);
SavedTimer * saveBar = new SavedTimer();
saveBar->Show();
}
catch ( System::Exception * peo )
{
MessageBox::Show(peo->ToString() );
}
fstrm->Close();
Läs in:
AnsokSeven * ans = new AnsokSeven();
ans->set_Number(S"0");
try
{
FileStream * fstrm = new FileStream(ansPath, FileMode::Open, FileAccess::Read);
BinaryFormatter * bf = new BinaryFormatter();
ans = static_cast<AnsokSeven *>(bf->Deserialize(fstrm) );
fstrm->Close();
}
catch ( System::Exception * pew )
{
MessageBox::Show(String::Concat( S"Fel i inläsning, rätt filtyp?\n", pew->ToString() ));
}
return ans;
Jag funderar nu på att gå över till VS2005. (VS2008 kommer väl snart så det kan väl vara dags)
Är det möjligt att skapa ett program som kan läsa data sparade från det äldre programmet?
Vad behöver man i så fall läsa in sig på?
MVH
Lasse LarssonSv: BinaryFormatter
Dock kan ev API:t ha ändrats något, jag kan inte det där utantill exakt vad som ändrats. Men det är ju mycket nytt också i .Net 2, 3 och 3.5. En sökning på google kommer att ge dig en del matnyttigt.