Jag har ett smärre problem som jag inte vet hur jag ska tackla, nämligen: mjo, det kanske är så. Men vad ska jag kolla.....tycker att jag gått igenom IIS:en och det finns dessutom inte överflödigt med inställningar. Låter skumt. Har du kollat precus HUR lång ViewStaten blir? Det finns tillfällen då utrustning längs vägen blir grinig om den är FÖR lång, men och andra sidan så borde det aldrig fungera om så var fallet... Låter ju som om requesten inte når servern... Jag tror inte det är en inställning i IIS:en tyvärr... Viewstatens value ligger på ca 5460 tecken/Byte. Men som du säger chris, det borde inte fungera efter andra/tredje tryckningen på knappen då heller. Nu har jag kommit på en ny ledtråd till problemet, om det kan hjälpa.... Vad har du för belastning på server? Bygger du upp nån cache när du startar din app, eller gör du nått i Application_Start? Server är i stort sett obelastad, cpun jobbar inte när requesten stannar av. Använder inte cachening eller någon funktion i Application_Start. näe, tyvärr så var inte det lösningen, även fast det kändes som en ganska säker ubåt. Hjälp/tankar önskas...
Jag har utvecklat en applikation i Asp.Net 2.0.
Applikationen snurrar jättebra i utvecklingsmiljön, och även på en skarp webserver.
Nu har jag installerat applikationen på en av företagets intranät-server. Och problemet som då uppstår är följande: jag har alltså en sida som presenterar data via en multiview i tre olika views med en "Forstätt"-knapp på varje...samlar sedan ihop all data ifrån viewstate'n och matar slutligen in det i en access-databas.
Problemet är att när jag trycker på "Fortsätt"-knappen mellan view 2 och 3 så tar det upp till en minut innan sidan laddas. Trycker jag två ggr, så går det fortare. Servern blir inte belastad och inget fel dyker heller upp....men IE står och laddar under tiden. Felet kan i vissa mer sällsynta fall dyka upp på andra ställen också vid postback.
Kan detta vara något konfigurationsfel i IIS:en eller på servern? Enda skillnaden jag ser mellan view 1&2 och 2&3 är att viewstaten blir längre, nåt annat händer inte.....
Finns det någon som har råkat ut för liknande problem..?Sv:Hjälp/tankar önskas...
Sv: Hjälp/tankar önskas...
Sv:Hjälp/tankar önskas...
Utrustning längs väge iofs.....för servrarna har samma OP och IIS, så jag vet inte om det kan vara servern i sig.
Den största skillnaden blir ju vägen mellan klient och server när jag jämför applikationerna åt...Sv: Hjälp/tankar önskas...
Om jag surfar in på applikationen från start så att säga, utan att någon besökt den på ett tag, och kör igenom alla views direkt......så fungerar det bra. klickar jag däremot på länken som gör att jag startar om så att view 1 visas igen, så går det direkt segt, och requesten verkar inte nå fram.
jag har kollat och viewstaten verkar iaf nollställa sig och börjar byggas upp på nytt.
Det känns lite som att om applikationen är "startad" så går det segt....
Jag har applikationen i flera mappar och samtliga satta att köras som en egen applikation.
Och det spelar ingen roll om jag går in i en annan mapp och kör "samma" app, den går segt även där.
Får en känsla av att det är nåt som "hänger" sig....Sv:Hjälp/tankar önskas...
/TibiSv: Hjälp/tankar önskas...
Sv:Hjälp/tankar önskas...