Jag har en inloggningsfunktion med Accessdatabas som funkar, men nu när jag av en slump provar igen så kommer jag åt mappar som man inte ska komma åt när man inte är inloggad fast jag inte är inloggad... Jag vet inte när det slutade funka och jag vet inte vad jag gjort :( Du kan gå in på mappen i filhanteraren och ta bort kontot guest och och lägg tillbaks dom igen sen ifall du inte ser vad du ställt in och gett för hög åtkomst .. Tack, men jag är nog inte riktigt med, menar du i databasen eller?Jag har sabbat rättigheterna för membership...
Hmm, var regleras åtkomsten?
Jag har tittat i "asp.net configuration" och ser inget tokigt.
Jag vet att jag fick ändra: <authentication mode="Windows" /> till <authentication mode="Forms" /> Vad innebär det?
Det var någon funktion som inte ville funka annars, tror det var rapporter...
Jag har /users och /admin som jag har (trodde jag) rättigheter på.
Hoppas någon har några goda råd...
Sv: Jag har sabbat rättigheterna för membership...
Ev måste du kolla på kontot asp.net också och se hur det ser ut där ..Sv:Jag har sabbat rättigheterna för membership...
men jag har nog hittat problemet, jag hade döpt om web.config filen pga ett error och glömt att jag gjort det för att jag hade kört fast på en viktigare detalj i några veckor, pinsamt...
Jag gjorde en ny web.config med bara accessrules och då både funkar det och jag har inga felkoder :)
får se vad som slutade fungera när jag gick från 2 fulla skärmar med text till bara 3 rader...
Tack för svaret!