Jag behöver inhandla ett Authenticode certifikat till en applikation som använder sig av Clickonce deployment. Jag vet inte speciellt mycket om hur detta går till. Någon som kan svara på följande frågor: - hur det funkar rent generellt. Jag har köpt via GeoTrust och det fungerade utmärkt. Betydligt billigare än Verisign (ironiskt nog fick vi tipset av en före detta hög chef inom Verisign Sverige) för samma tjänst. Dilemmat med GeoTrust är att all code signing numera sköts och säljs av moderföretaget (Verisign). Tack för tipsen. Bir nog verisign i mitt fall. Hittade också den här http://www.ksoftware.net/code_signing.html <b>Vi brukar köra med VeriSign, vi har använt Comodo en gång, men då var det total panik. Thawte finns ju också.</b>Tips om Authenticode certifikat till clickonce deployment
- hur fungerar det rent generellt med certifikat?
- villka CA (utgivare) rekommenderas för svensk marknad?
- något annat att tänka på?
Tack på förhand.
ps, har postat denna under systemutveckling oxå, men endast 10 visningar på några dagar.Sv: Tips om Authenticode certifikat till clickonce deployment
Certifikatet identifierar att du är den du utger dig för att vara. Eller att din applikation verkligen är den applikation som den utger sig för att vara.
-vilka CA
Vi brukar köra med VeriSign, vi har använt Comodo en gång, men då var det total panik. Thawte finns ju också.
//JohannesSv:Tips om Authenticode certifikat till clickonce deployment
/AndreasSv: Tips om Authenticode certifikat till clickonce deployment
//JohannesSv:Tips om Authenticode certifikat till clickonce deployment
Sv: Tips om Authenticode certifikat till clickonce deployment
Sv:Tips om Authenticode certifikat till clickonce deployment
Är comodo sämre på något sätt? Är ju en markant prisskillnad.