Hejsan.Problem med Updatepanel (Ajax i .Net 3.5)
jag har fått i uppdrag att göra en välldigt flexibel sökmotor åt ett företag.
Sökmotorn består av en sida med 3 delar,
Del 1) Visar alla olika sökbegrepp, här kan du välja på vilka saker du villa söka på från olika textboxes, dropdowns, comboboxes etc.
Del2) Så fort du väljer ett sökbegrepp i del 1 så ska detta begrepp hamna i en lista i Del 2, här kan du ändra på valda värden samt tabort begreppet helt.
Del3) Så fort del 2 förändras ska del 3 uppdatera listan med sökresultat.
Web formet är den som känner till alla 3 delar.
Jag har gjort så att Del 2 implemetar ett lyssnar interface som enbart har en metod OnSearchCriteriaUpdated
Som skickar med ett EventArgs med berört sökbegrepp.
Jag har inte implementerat listan i del2 ännu utan det enda del 2 gör nu är att lägga till sökbegreppet i sin lista över sökbegrepp och sedan anropar den sin lyssnare (Som är web formet) att nu har sökbegreppen blivit uppdaterade.
Webformet databinder då om result listan...
Detta fungerar ej, alla events triggas och sökbegreppen som skickas runt stämmer (jag har även provat attt hårdkoda databinding med fasta sökbegrepp), databindningen sker och datagridden populeras men ingen datagridd syns i webläsare. Det är som att update paneln inte uppdaters.
jag har en updatepanel per del.
jag har provat att bara skapa en textbox och att i dess ontextchange event databinda gridden med hårdkodade värden och det fungerar.