Hej! En bra start är att kontakta företag som verkar inom området. Ajax inte minst torde många vara intresserade av och ha ideér kring. Vad säger kursansvarig, har du pratat med honom? en liten tanke bara, för att det ska gå från B-nivå ner till C-nivå måste det väl ske någon vetenskaplig utredning eller utvärdering av din webbapplikation. T.ex. en MDI-test eller risk-analys osv.. Hjälp med förslag på ämne till C-uppsats
Jag ska börja skriva min c-uppsats och kommer att utveckla en webbapplikation i C# och använda mig av lite Ajax i denna. Jag har tänkt att göra den objekt orienterad och jag kommer att följa MVC design mönster. Jag kommer inte på vad jag ska forska om inom detta område och vad för problemställningar eller frågor man skulle kunna ställa sig som kan vara intressanta? Någon som har tips på vad för område inom webbutveckling i .Net, MVC-pattern, Ajax eller sånt får ni gärna hjälpa mig lite?!Sv: Hjälp med förslag på ämne till C-uppsats
Finns någon databas att tillgå över äldre uppsatser, både på insitutionen och utanför?
Kanske finns något du kan inspireras av där?
/ThomasSv: Hjälp med förslag på ämne till C-uppsats