Jag har funderat rätt länge på om det inte borde gå att ha ett webbprojekt som ett referensprojekt till ett annat webbprojekt. Vill inte vara en tråkig, negativ kille, men jag tror tyvärr att du får ganska stora problem att få det att lita på ett tillfredställande vis. Det är säkert möjligt, men du får nog fippla fantastiskt mycket innan det lirar (om det det någonsin lirar). Idén är bra, men det är sällan lätt att få VS att göra saker som det inte är tänkt för... antagligen går det att skapa grundprojektet som du vill ha det, och sen File->Export template Det löser ju inte riktigt problemet med uppdateringar och liknande... Ger ju bara en grundplåt att börja med, men det blir ju olika bin-mappar och olika dll:er och så vidare... Ska det verkligen inte gå? Templates underlättar vid start, men förändrar eg. ingenting. webbprojekt som ett referensprojekt till ett annat webbprojekt?
Jag skulle vilja ha ett "grundprojekt" med t ex Teleriks RadControls for ASP.NET, lite klasser och usercontrols. Jag vill m a o ha en grund som jag bygger vidare på i ett annat projekt, för att slippa ha t ex radControls överallt och kopiera samma (grund)kod hela tiden (ändra på massor med ställen vid problem/buggar).
Borde inte detta gå att lösa? Någon som vet hur man kan lösa problemen? T ex hur man hanterar en/flera web.config? Nå filer utanför roten? Osv.
Mappen för att spara filer/bilder ska vara kundspecifik (inte ligga i referensprojektet)
Jag är mycket nyfiken på om detta går att lösa. Vad tror ni?Sv: webbprojekt som ett referensprojekt till ett annat webbprojekt?
Sv: webbprojekt som ett referensprojekt till ett annat webbprojekt?
och sen börja från den mallen med nästa projekt.
..eller förstod jag vad du försöker åstadkomma?Sv:webbprojekt som ett referensprojekt till ett annat webbprojekt?
Sv:webbprojekt som ett referensprojekt till ett annat webbprojekt?
Ett referensprojekt kan uppdateras från alla projekt som har referenser till det. Det projektet finns endast på en plats i t ex source safe. Öppnas ett annat projekt som innehåller det referensprojektet så checkas projektet ut och då är ändringarna redan gjorda. Man slipper göra samma ändringar, det räcker att kompilera om projektet som innehåller referensprojektet (el. kopiera ut bin-filer).