Hej! enklaste javascriptet ser väll ut nått i stil med detta , confirm ställer en fråga liknande alertboxen fast med ok och cancel alternativ. lägger du detta på onclientclick kan du göra postback enbart då de väljer ok att avbryta , ( onclientclick="return avbryt();" , vill du ha postback med info vad användaren valt får du sätta en hidden variabel innan du returnerar true. Jag har inte förstått varför folk skriver sådan här kod: ja du, det kan ju bero på att man vill vara pedagogisk och visa vad som händer för de som kanske inte är på din raketforskar nivå. Behövs väl inga raketforskarkunskaper för det där? om du läser frågan från början så står det lite om att han ville kunna skicka tillbaka något Tack för svaret. du måste hämta ut objektet till 'HiddenDeleteOrder' Javascript Ja/Nej pop-up som postar tillbaka med argument
Har gjort ett orderprogram i Asp.Net 2.0.
Inne i detta finns en "Avbryt" knapp. Om man klickar på den vill jag att en pop-up (Ja/Nej/Avbryt) slängs upp som frågar användaren om han vill stryka ordern eller ej. Oavsätt vad som svaras så vill jag få en postback och i knappeventet kunna se vad användaren har valt.
Är detta möjligt?Sv: Javascript Ja/Nej pop-up som postar tillbaka med argument
function avbryt()
{
if( confirm("Vill du stryka ordern?") )
{
return true;
}
else
{
return false;
}
}Sv:Javascript Ja/Nej pop-up som postar tillbaka med argument
function avbryt()
{
if( confirm("Vill du stryka ordern?") )
{
return true;
}
else
{
return false;
}
}
Man kan ju lika gärna skriva
function avbryt()
{
return confirm("Vill du stryka ordern?");
}
Sv: Javascript Ja/Nej pop-up som postar tillbaka med argument
Sv:Javascript Ja/Nej pop-up som postar tillbaka med argument
Om du vill vara pedagogisk, varför körde inte köra med
<b>if( confirm("Vill du stryka ordern?") == true )</b>
eller
<b>if( (confirm("Vill du stryka ordern?") == true) == true )</b>
?
Och hur pedagiskt är det att ställa från "Vill du stryka ordern?" när man inte kan svara vare sig ja eller nej? (Knapparna i en confirm-ruta har texterna Ok och Avbryt.)Sv: Javascript Ja/Nej pop-up som postar tillbaka med argument
därför jag var lite övertydlig.
finns ingen anledning att du ska kritisera svaret så varför gör du det ? jag tycker du är patetisk med dina inlägg i den här tråden.Sv:Javascript Ja/Nej pop-up som postar tillbaka med argument
Får det inte riktigt att funka.
Har lagt ut en Input Hidden på sidan som heter 'HiddenDeleteOrder'.
Så här ser knappen ut med eventet:
[code]
asp:Button ID="ButtonCancel" OnClientClick="if(confirm('Vill du stryka ordern?')){HiddenDeleteOrder.Value='1'; return true;}else{HiddenDeleteOrder.Value='0'; return true;}" runat="server" Text="tillbaka" Width="70px" /
[/code]
Sen i code-behind på knapp-eventet så försöker jag läsa ut värdet på hidden controlen. För att kunna läsa ut värdet var jag tvungen(?) att sätta hiddencontrolen som runat="server". Då kan jag "se" hiddencontrolen men den har värdet blankt "". Vad gör jag för fel?
En annan fråga. Är det möjligt att få något annat än "Ok"/"Avbryt" i confirm pop-up´en?Sv: Javascript Ja/Nej pop-up som postar tillbaka med argument
var hiddenObj = document.getElementById("<%=HiddenDeleteOrder.ClientID;%>");
sen kan du sätta värdet i den.
Nej man kan inte ändra ok / avbryt texterna via javascriptet.