Tjena! vs2008pro har inte load test funktionen utan det är antingen team suite eller test rollen. Tack för svaret och misstänkte att det var så gällande visual studio. jo fast casini (och även klient operativ) tar bara emot 10 samtidiga användare, så det blir inte mycket till lasttest. Med så få klienter kommer det inte märkas speciellt mycket om du gör några förändringar. Okej, är det bara 10 anslutningar begränsning är det ingen direkt idé.-LoadTest på webapps med vs2008 pro
Hur kan man på bästa sätt göra stress LoadTest på sina webapps med VS2008 Pro ? Team system verkar inte tillåta LoadTest med HTTP-recording eller ???? Hittar tutorials men funktionen finns inte inuti den VS vi har.
Fiddler2 fungerar inte heller med Vs2008 egna webserver. Workaroundsen jag hittat till denna kombination fungerar inte heller.
Vad rekommenderar ni som har testa webapps att man ska göra ?Sv: -LoadTest på webapps med vs2008 pro
f-ö är det en dålig ide att lasttesta mot den lokala inbyggda webservern. Dels kommer lasten från last applikationen dra ner maskinens throughput och du får inte ett sant värde, dels är den inbyggda webservern i vs byggde för single access, inte för tung last.
Bäst är att sätta upp webbapplikationen på en separat server och sen köra lasttesterna från en testmaskin mot den servern.Sv:-LoadTest på webapps med vs2008 pro
Självklart är det ingen live-test jag är ute efter. snarare att mäta skillnader där det finns optimeringsmöjligheter att utföra, för att få en eventuell snabb indikation på huruvida var enstaka optimering kan påverka.
Live loadtester kommer att utföras också självklart.
Är det någon som har erfarenhet med MSACT, den förra versionen kunde man göra tester med har jag för mig, den nya verkar rätt krånglig =/
Hur gör just NI som inte har tillgång till VS2008TS ?Sv: -LoadTest på webapps med vs2008 pro
Sv:-LoadTest på webapps med vs2008 pro
Men hur går man tillväga om man inte har VSTS då ? Ponera att jag lägger upp siten på en stagingmiljö. Jag kan recorda med Fiddler, men att spara som webtest ger ingenting eftersom VSPRO kan läsa .webtest filer.
Har prövat MS Web Stress Tool, men den verkar alldeles för begränsad speciellt i rapportering, där verkar det som man endast har sina egna performancecounters. Och det fungerade inte ens (får konstiga fel som inte går att lösa ens med timtals googlande),,
En pekning i rätt riktning vore sjysst av någon med erfarenhet, som inte använder VSTS.
Mvh, R