Jag har en UserControl som heter ShowForumPost.ascx". I den filen så har jag under mina using's denna: "public partial class ShowForumPost : System.Web.UI.UserControl" Du försöker köra Det stämmer bra det att det är olika namn... jag ska ladda in en ny UserControl i UserControllen... :) Dum fråga kanske, men... Litegrann det jag pekade på med min kommentar... Men skrev inte mer då jag kände att jag antingen inte hajjade senariot eller missförstått något.Problem med CASTa UserControl...
Inuti min UC så har jag en repeater som listar 10st svar/sida... Inget kontstigt... Jag har knappar i min repeater som då går mot: "protected void rptPosts_ItemCommand(object source, RepeaterCommandEventArgs e)"
När jag klickar på en knapp för att kunna editera inlägg så vill jag skapa en ny UC som då laddar in min textbox. När jag provar detta så blir det knas...
ShowForumPost myUC = (ShowForumPost)LoadControl("~/UserControls/textbox.ascx");
Den klagar på "System.InvalidCastException was unhandled by user code - Det gick inte att omvandla ett objekt av typen ASP.usercontrols_textbox_ascx till typen ShowForumPost.". Båda "ShowForumPost.ascx" och "textbox.ascx" är sjäkva en UserControl...
Det jag har tänkt att göra är att skicka med två properties så att jag vet i vilket ID som den senare ska sparas i och allt är AJAX-styrt.Sv: Problem med CASTa UserControl...
<code>
(ShowForumPost)LoadControl("~/UserControls/textbox.ascx");
</code>
Titta på namnet på ascx:en... Du loader en annan user control...
Det borde vara som följer gissar jag
<code>
(ShowForumPost)LoadControl("~/UserControls/ShowForumPost.ascx");
</code>Sv:Problem med CASTa UserControl...
Jag lägger ut en textbox med AJAX på sidan och jag vill slippa bygga denna textboxen vid varje tillfälle och plocka upp den via en usercontrol som bara innehåller textboxen med dess innehåll...Sv: Problem med CASTa UserControl...
Ärver textbox från ShowForumPost? Annars kan du ju inte casta den...
(jmfr
Sportbil minSportbil = (Sportbil)SkapaBuss();
funkar inte (även om både bussar och sportbilar är fordon), medan
Fordon mittFordon = (Fordon)SkapaBuss();
funkar, eftersom en buss är ett fordon)
Edit: bättre exempel.Sv:Problem med CASTa UserControl...