Vet någon hur man skapar en funktion för att kolla hur många som är inloggade, som är online. Funderar på AJAX här, men jag har faktiskt ingen bra ide hur man ska göra. Funderade på om man skulle låta en funktion registrara varje gång en användare gör en postback och sedan kolla upp hu många som har registrerats de senaste 20 min. Detta är dock en mycket kostsam historia att registrera det vid varje postback. Finns det en bättre ide? Det är det enda sättet som fungerar riktigt bra. Ett annat sätt är att räkna upp/ner en räknare varje gång en session startas och avslutas. Det har rapporterats mycket tidigare om att det är problem med att händelsen när en session avslutas inte triggas. Hur det är med det i de senaste ASP-versionerna vet jag inte riktigt. Tänk även på att sessioner som skapas av robotar mm räknas. Finns det inte någon lämplig information om detta på MembershipProvidern? I sånna fall skulle du kunna koppla SqlMembershipProvidern mot en aspnetdb databas och sedan helt enkelt använda den för hanteringen av antalet besökare...Funktion för antal inloggade eller online
Sv: Funktion för antal inloggade eller online
/JohanSv:Funktion för antal inloggade eller online
EDIT:
MemberhipProvidern har en metod som heter GetNumberOfUsersOnline() som ger dig precis det du vill ha. Att lägga till en membership hantering i en site med aspnetdb databasen är snabbt och lätt...