Hej, hehe Inte C eller C++...C#! När du tar add new item i VS kan du välja språk nere till höger i rutan du får upp, sen äre bara att lägga till en "LINQ to Sql Classes" Japp, det är ungefär det jag konstaterat har hänt. fil genereras i fel språk (Linq)
Håller på att testa Linq to SQL, mycket smidigt :)
Men jag har stött på ett problem...
Jag måste skapa någonting som heter Linq to SQL Classes - en fil som skapar klasser som "pratar" med databasen i princip. Filen får ändelsen ".dbml", och under den genereras en fil med ändelsen ".dbml.layout" och en med ".design.cs"
Inget konstigt med det kanske... förutom att mitt projekt är i VB!!!
Jag kan inte Builda med en klassfil i fel språk..
Vad gör jag?Sv:fil genereras i fel språk (Linq)
Ge mig en kurs i nått annat då.. eller hellre tiden att lära mig det.
Är rätt sugen på C eller C++ ;)
Men jag har löst det genom att skapa om hela filen.. men tycker ändå att det är mysko att det blev C#, jag använder det aldrig, vb brukar alltid vara förvalt som språk att skapa nya filer i..Sv: fil genereras i fel språk (Linq)
Jobbar inte med VB så jag har inte problemet med LINQ i VB...men följande länk bör väl täcka av området...
http://msdn2.microsoft.com/en-us/vbasic/bb466226.aspxSv:fil genereras i fel språk (Linq)
cheersSv: fil genereras i fel språk (Linq)
På något sätt har jag kommit åt det valet utan att veta om det, eller så var det förvalt vid den typen av sida.