Vid pageload sätter jag lite olika saker, bland annat några checkboxar där jag sätter deras checked till true (Hämtar datan från sessionen) Sätter du om värdet vid varje postback eller kollar du IsPostBack först? Jag har hittat felet men vet inte riktigt hur jag ska lösa det på ett enkelt sätt som inte kostar för mycket tid..Problem med checkbox och Checked propertyn samt event...
Problemet är att nästa gång användaren gör en postback körs OnCheckedChange eventet för checkboxen även om checlboxen inte ändrats av användaren...
Hur sätter man en checlbox Checkstatus utan att trigga eventet?Sv: Problem med checkbox och Checked propertyn samt event...
Sv:Problem med checkbox och Checked propertyn samt event...
Jag har en sida med 4 stycken updatepanels (ASP.Net ajax)
Sidan är tabbad genom att jag gömmer eller visar dessa fyra paneler...
Nu till problemet. Säg att panel 1 syns och de tre andra är visible=false;
I panel 2 (som nu är gömd) ligger det en Checkbox som är checkad.. När nån kontrol i Panel 1 gör en postback triggas ÄVen postback metoden för den gömda checkboxen i Panel 2. Men eftersom checkboxen är gömd skickar webläsaren med det fältet i responsen..
När checkboxen då parasar datan från webläsaren hittar den inte sin "on" postdata vilket betyder checked = false;
nu jämför den sin egen Checked = true med värdet ovan true = false = value Changed och evented CheckedChange triggar.... fast värdet igentligen inte har ändrats...
Hur lösa på ett bra sätt?