Jag har tänk göra ett login-system mha en mysql databas och Form Authentication. Jag skulle rekommendera att du kollar om det finns en Membership och Roles provider för MySQL. På så vis slipper du jobba så mycket. om inte det finns så skulle jag rekommendera att du bygger egna providers. Det kan verka overkill, men om du gör det enligt provider modellen så kan du bla använda de inbyggda login kontrollerna. Vad gäller roles, så skulle jag rekommendera den lösning som MS gör. Deras roles provider erbjuder möjligheten att lagra rollerna i en cookie så du slipper springa till databasen vid varje fråga... Tack! Jag hittade en MySQL membership och roles provider.Spara användarens grupptillhörighet.
Jag vill också att varje användare ska kunna tillhöra en eller flera grupper och beroende på sin grupp ha tillgång till olika delar av sidan.
Jag har läst lite om roles och det verkar intressant men hur använder jag mig av dem? Bästa skulle vara om jag inte behöver koppla upp mig till databasen varje gång jag ska kolla vilka grupper användaren tillhör.Sv: Spara användarens grupptillhörighet.
Sv:Spara användarens grupptillhörighet.