Vad är bästa tillvägagångssättet om man gör en flerspråkig sida? Film från www.asp.net\learn Är det möjligt att skapa resx-filerna direkt i t.ex. anteckningar eftersom de är xml-baserade(?) Jag vill på något sätt göra det så enkelt som möjligt att addera ett nytt språk så att även någon som inte har alla komplicerade verktyg kan göra det. Jag kan dock inte hitta något exempel på hur en .resx fil skulle skrivas. Ja du kan öppna dem i notepad.. har du testat?Flerspråkig sida
Bör jag använda mig av xml filer eller en MySQLdatabas?
Jag har tittat lite på xmlfiler men jag hittar bara exempel på hur man listar filernas innehåll inte hur man hämtar ut specifika poster.Sv: Flerspråkig sida
How Do I: Create a Multi-Lingual Site with Localization?
http://www.asp.net/learn/videos/video-40.aspxSv: Flerspråkig sida
Daniel: Om du har en länk till en sådan tutorial skulle jag verkligen uppskatta det, har letat lite grann men inte hittat något.Sv:Flerspråkig sida
Du Kan öppna resx även i VS för att se hur de är uppbyggda.... om du vill ha lite xml "stöd"
man kan tom öppna xmlfiler i Firefox och få bra färgkodning för att se hur de ser ut.
Ett förslag är att du skapar dem i Visual studio till en början, så har du en grundplåt att fortsätta på...
Men nu till något verktyg för någon Utan visual studio.
a) bygg ett själv ( tex mha linq 2 xml eller serialisera egna objekt)
- för att läsa skriva
b) använd ett gratisverktyg
- ex på det från MS
XML Notepad 2007
Ladda ned:
www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=72d6aa49-787d-4118-ba5f-4f30fe913628&displaylang=en
Information "så fungerar det":
msdn2.microsoft.com/en-us/library/aa905339.aspx
// Lycka till