Jag vill visa vilket veckonummer det är just nu i en label, vecka finns väl inte automatiskt. Finns det något enkelt trick? Hallå Christer Om nu någon vill ha det i C# Sen kommer jag och gnäller. Nä...ska inte gnälla. Vill bara påpeka att jag har tipsat om det där tidigare och blivit påhoppad. Den där koden är enligt mig helt ok, men man bör veta att den ger felaktiga värden vid sällsynta fall. Hanterar tydligen beräkningen fel beroende på FirstFourDayWeek parametern. Den borde fungera, men gör det inte alltid... Typ vart 12:e år eller nått så blir det fel...=) Det var ju lätt som en plätt, för några i alla fall :)visa vilken vecka det är?
Ex. Nu är det vecka: 11
(vb)Sv: visa vilken vecka det är?
Detta torde funka...
Dim week = System.Globalization.CultureInfo.CurrentCulture.Calendar.GetWeekOfYear(DateTime.Now, System.Globalization.CalendarWeekRule.FirstFourDayWeek, DayOfWeek.Monday)
Label1.Text = "Nu är det vecka:" & week.ToString
Mvh,
Thomas
Sv:visa vilken vecka det är?
<code>
int week = System.Globalization.CultureInfo.CurrentCulture.Calendar.GetWeekOfYear(DateTime.Now, System.Globalization.CalendarWeekRule.FirstFourDayWeek, DayOfWeek.Monday);
Lvecka.Text = "VeckaNr: " + week.ToString();
</code>
..så är det ju i stort lika dan'tSv: visa vilken vecka det är?
Sv:visa vilken vecka det är?
Fel en vecka var 12:e år kan jag leva med om det inte är nu i början när det synas extra noga...
Tack så mycket!