Hej! Hej, Borde fungera med: Har för mig att det finns en flagga type errormail.IsBodyHtml eller nått likannde, om du sätter den till true så kan du skriva HTML i mailet och därmed bara skicka med ett "<br />" där du vill ha en radbrytning. Tack! Det där fungerade alldeles utmärkt. Var i alla dagar kan man hitta sådan information? Jag har sökt som en galning i böcker och på nätet, men inte lyckats hitta det. Jag vill skicka ett textmail och då fungerar det ju inte med html-taggar. Annars är ju det ett alterntiv ocks förstår jag, men det här var ju jättebra! Jag vill hänga på denna fråga eftersom det gäller radbrytning här också. Hej!Radbryt i mail
Kan någon vänlig själ hjälpa mig tro?
Jag har ett webbformulär i asp.net 2.0, och jag vill skicka ett mail från det där jag skickar med innehållet i ett antal textboxar. Det är bara det att jag vill inte ha dom i en lång rad efter varandra, utan jag vill lite snyggt rada upp dem under varandra i mailet. Hur gör man det? I klassisk asp och cdonts gjorde jag så här:
smtp.Body = "Anmälan:" & vbcrlf& vbcrlf&_
+ "Förnamn: " + fnamn& vbcrlf&_
+ "Efternamn: " + enamn& vbcrlf&_
+ "Välkommen! "
Jag har fungerande kod i asp.net 2.0 för att skicka mail. Det enda jag inte får till är det här med radbryt. Så här ser min kod ut för det:
Dim errormail As New MailMessage()
errormail.From = New MailAddress("webform@cfl.se")
errormail.To.Add(Me.epost.Text)
errormail.Subject = "Error Mailtest"
errormail.Body = "Namn: " & Me.fornamn.Text & " " & Me.efternamn.Text
Dim smtp As New SmtpClient("xxx.xx.x.xxx")
smtp.Send(errormail)
Tacksam för lite tips!
/JaneSv: Radbryt i mail
Jag är långt ifrån säker på detta, men testa tills någon som är säker svarar.
Byt &VbCrLf mot &"\n" eller möjligen +"\n"
Jag antar att du använder C# eftersom VbCrLf inte fungerar.
mvh
MartinSv: Radbryt i mail
errormail.Body = "Föramn: " & Me.fornamn.Text & Environment.NewLine & "Efternamn: " & Me.efternamn.Text
/JohanSv: Radbryt i mail
Sv:Radbryt i mail
Tack så mycket för hjälpen!
/JaneSv: Radbryt i mail
Hur kan man radbryta i en ConfirmButtonExtender(Ajax)?Sv:Radbryt i mail
Jag var tvungen att testa det här också, men det fungerar inte. Jag kör VB, men det funkar ändå inte, men tack i alla fall!
Det fungerar alltså med Environment.NewLine.
/Jane