Varför får jag Security Exception när jag försöker köra en mycket enkel asp.net-sida (bara skrivit ordet "test")? Du kanske inte har aktiverat att net framework 2.0 får köras på servern i de virtuella katalogerna?ASP.NET Development Server krånglar
Felmeddelandet:
Security Exception
Description: The application attempted to perform an operation not allowed by the security policy. To grant this application the required permission please contact your system administrator or change the application's trust level in the configuration file.
Exception Details: System.Security.SecurityException: Request for the permission of type 'System.Web.AspNetHostingPermission, System, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089' failed.
...
Det står ju nånting om att ändra applikationens "trust level" i konfigurationsfilen...Är det det man behöver göra? Och i så fall hur gör man?
Sen är det så att felet dyker bara upp om jag först skapar en egen solution och sedan lägger på ett asp.net projekt, lägger in texten "test" på Default.aspx och sedan kör...
Om jag däremot bara skapar ett asp.net projekt direkt och gör samma sak så funkar det...varför???
(Kör VS 2008 f.ö.)Sv: ASP.NET Development Server krånglar