Hej jag undrar hur jag hämtar värden från det valda språkets resourcefil och använder dessa i min kod. Fungerar fint att lägga in dom direkt i taggarna men hur gör jag om jag vill använda dem i koden (C#)? Har inte kunnat hitta något bra exempel. Så här kan du göra: Vad jag vill göra är att t.ex skapa en variable. Helt rätt, men jag förstår inte vad du vill fråga om. Det du beskriver fungerar dvs om du har recerse-filer Alla texter läses in från App_LocalResources filnamn.aspx.sv-SE.resx osv... Så du kan inte skriva Nej det fungerar inte, är det någon speciell namespace jag behöver? Nja det tror jag inte, men detta är vad jag använder: Nej verkar inte vara det, märkligt att det inte fungerar för mig. Har du bara kopierat recurce-filerna eller har du genererat dem. Jag genererade den första defaultfilen och kopierade den när jag gjorde engelska och svenska. Kan det vara så att Resources.xxxx.xxxx endast fungerar med GlobalResources medan jag använder LocalResources? Hej jag löste det till slut, problemet var att jag behövde en annan kod för LocalResources.Hämta en sträng från en language resource.
Sv: Hämta en sträng från en language resource.
<code>
<%=Resources.sys.ManPanHead1%>
</code>Sv:Hämta en sträng från en language resource.
string message = resource["loggedmessage"] + Username;
minLabel.Text = message;
Vilket skulle resultera i:
Du är nu inloggad som: Morris
där texten "Du är inloggad som: " skulle ändra beroende på språkval.Sv: Hämta en sträng från en language resource.
och övrigt för att göra en språkoberoende site.Sv:Hämta en sträng från en language resource.
Om jag skriver Resources.sys.strängnamn i code-behind filen så klagar den på ett Resources inte finns.
"The name 'Resources' does not exist in the current context"Sv: Hämta en sträng från en language resource.
<code>
Page.Title = Resources.lang.sidaKontaktOss;
</code>
t ex?Sv:Hämta en sträng från en language resource.
<code>
using System;
using System.Data;
using System.Configuration;
using System.Collections;
using System.Web;
using System.Web.Security;
using System.Web.UI;
using System.Web.UI.WebControls;
using System.Web.UI.WebControls.WebParts;
using System.Web.UI.HtmlControls;
using System.Globalization;
</code>Sv:Hämta en sträng från en language resource.
Sv:Hämta en sträng från en language resource.
Sv:Hämta en sträng från en language resource.
Lösningen var:
<code>this.GetLocalResourceObject("WrongLogin").ToString()</code>
Tack Benni du har varit till stor hjälp. Hade antagligen fortfarande suttit och klurat på det här utan din hjälp.