Hej! Inte säker, men du kanske kan köra: Har provat med det i page_load, men då får jag följande felmeddelande: i button-click skall du inte ha page_load som körs igen , den har redan körts då.. då blir det kaka på kaka och dubbelt ..confirm (VB)
Jag har mitt lilla enkla webbformulär med ett antal textboxar. Det fungerar bra, men jag skulle vilja utöka med en confirmruta, så att när alla obligatoriska fält är ifyllda och man klickar på Skicka-knappen, button1, så ska man få upp en ruta där det står typ: "Uppgifterna skickas". Klickar man på ok, så skickas uppgifterna och om man klickar på avbryt, så står man kvar på formuläret och kan ändra/fylla i fler uppgifter innan man skickar. Jag har testat lite olika varianter. Om jag har
Button1.Attributes.Add("onclick", "return confirm(""Uppgifterna skickas"");")
i Page_Load, så får jag ju upp rutan, men jag får upp den varje gång jag klickar på knappen oavsett om alla obligatoriska fält är ifyllda. Jag skulle önska att den inte kom upp förrän alla obligatoriska fält är ifyllda. Hur åstadkommer man det?
I Button1_Click skickas ju inget förrän IsValid är true.
Tacksam för lite tips igen!Sv: confirm (VB)
if page.isvalid = false then
end ifSv:confirm (VB)
Det går inte att anropa Page.IsValid innan verifiering har skett. Det ska efterfrågas i händelsehanteraren för en kontroll med CausesValidation=True och som initierade återanslåendet, eller efter ett anrop till Page.Validate.
Jag förstår inte riktigt hur man skulle kunna göra istället, men skulle man kanske kunna anropa page_load från sub Button1_Click? Jag har en ide om att ha ett hidden field som jag sätter till 0 som default. I page_load har jag en if-sats som bara kör confirm om det fältet har ett värde som är 1. I Button1_Click sätter jag det fältet till 1 om sidan isValid. Därefter anropar jag page_load.
Om jag förtydligar så menar jag så här:
[kod]
Protected Sub Page_Load(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Me.Load
If Me.valid.Value = 1 Then
End If
End Sub
Protected Sub Button1_Click(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
If IsValid Then
Me.valid.Value = 1
page_load()
End if
End sub
[/kod]
Kruxet är att jag inte vet hur man anropar page_load. Man måste ju skicka med några parameterar. Vad skriver jag där? Är det möjligt överhuvudtaget att anropa page_load därifrån?
Page_Load(sender As Object, e As System.EventArgs)
Tacksam för lite mera tips!Sv: confirm (VB)