Hej Jodå, det är ingen skillnad sålänge du skriver i samma domän. Dock tror jag att om du skriver en cookie och inte sätter timestamp på den så kommer du nog bli av med den ... Testa att sätta expires på den några minuter först.. Hej, Går också bra att använda. Den kan du också ställa in om du vill att cookien skall sparas eller inte. Dvs, även efter att din session gjort timeout - eller du omkompilerat eller ändrat i web.config osv osv. Jag är inte hundra hur det funkar med Forms authentication men så här har jag löst ett liknande problem med Iframes och cookies. Jag säger som jag sa till min trötta fru 10 ggr innan hon lessna och skrek tyst, Det funkade!!!.Forms authentication och iframe
Jag ska bygga en sida åt ett företag som öppnar vår lösenordsskyddade sida i deras iframe.
Vår sida använder forms authentication och jag har en automatisk inloggning enligt nedan:
If Membership.ValidateUser(Username, Password) Then
FormsAuthentication.SetAuthCookie(Username, False)
Response.Redirect("index.aspx")
end if
Det fungerar bra med Firefox men inte i IE.
Tydligen kan man inte sätta en cookie på datorn från en iframe?
Prövade med cookieless men fick det inte att fungera men jag vet inte om jag gjorde rätt.
Någon som har en lösning på detta, eller tips på hur jag kommer vidare?
Tacksam för svar.
mvh
ClasseSv: Forms authentication och iframe
//PelleSv: Forms authentication och iframe
Du kan prova med FormsAuthentication.RedirectFromLoginPage istället.
/TibiSv:Forms authentication och iframe
Sv: Forms authentication och iframe
Du behöver lägga till en Compact Policy som header på varje sida, eller i din masterpage. Sedan behöver även webbplatsen som Iframar in din applikation lägga till samma Header:
<code>
Protected Sub Application_BeginRequest(ByVal sender As Object, ByVal e As EventArgs)
HttpContext.Current.Response.AddHeader("p3p", "CP=\""IDC DSP COR ADM DEVi TAIi PSA PSD IVAi IVDi CONi HIS OUR IND CNT\""")
End Sub
</code>
Hoppas det kan hjälpa!Sv:Forms authentication och iframe
Stort tack för hjälpen allihop, äntligen fungerar detta.
Jag lade Compact Policy i min master page men tänkte inte på att min autologin inte använde denna master så det blev en del pyssel innan talgdanken ramlade ner, därav ovanstående glädjetjut.
Nu är det bara ett litet program i webservicen kvar så är detta projekt klart.
Jag ser nu att jag missat att skriva att huvudsidan med iframe och innehållet iframen är helt skilda domäner, kan vara bra för nästa med etta problem att veta.
Än en gång Stort Tack.
/Classe