Tja! Stort tack för att du skickar in feedback vid dina lösningar. Just crossbrowserstöd i IE-produkterna har aldrig varit 100%. Du får nog gå in och gräva lite själv där för att lyckas till 100%. Eventuellt kanske någon annan lyckats fixa det - ta en titt på Google.ASP.NET 3.5 Web Parts och AJAX
Ska göra en "startsida" typ iGoogle, Netvibes etc. där man ska kunna drag n drop:a olika element på sidan.
Allt ska göras med ASP.NET 3.5, web parts och ajax. Har hittat några artiklar som berör ämnet, men de har några år på nacken och beskriver hur man ska bära sig åt för att sätta upp Ajax "Atlas" å sånt. Men om jag förstått saken rätt så är AJAX numera inbyggt...
...Så vad behöver man göra för att komma igång med web parts och ajax i ASP.NET 3.5?
Har gjort en liten sida med web parts, men nu vill jag alltså lägga till ajax funktionalitet. Men hur gör jag? Är det ScriptManager- och UpdatePanel-kontroller som ska till eller?
Edit:
Provat att lägga in ScriptManager och UpdatePanel, placerat mina web parts i updatepanel men då funkade inte drag n drop :(
Hittade en forumpost med en som hade samma problem. Men jag kan tyvärr inte lösa problemet på samma sätt som beskrivs: http://forums.asp.net/t/1235188.aspx
Edit2:
Här måste man tydligen lösa allt själv ;)
Fick det att funka genom att lägga alla kontroller som har med web parts att göra i en UpdatePanel. Därefter funkade det i IE7, men tyvärr INTE i Firefox...Så en fråga kvarstår:
Finns det över huvudtaget stöd för drag n drop av web parts i Microsofts inbyggda AJAX...så att det funkar i både IE och Firefox?Sv: ASP.NET 3.5 Web Parts och AJAX